Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2017 21:40 - Магистралният пръстен
Автор: laval Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2693 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 01.11.2017 15:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Решението в България да бъде построен магистрален пръстен е взето от комунистите още през далечната вече 1964. Нещо повече, той трябваше да бъде готов в чест на поредния конгрес на БКП още през 1980. Днес, 37 години по-късно, все още нямаме завършен магистрален пръстен на територията на България. Безспорно трябва да призная, че наистина в последните години се положиха сериозни усилия в изграждането на магистрали. Като резултат вече имаме цели три изцяло готови магистрали. Това са Тракия, Марица и Люлин. В момента се строи само Струма до гръцката граница, от която са изградени 86 km или 58%. Тя обаче не е част от пръстена. Като варненец за мен най-важни са магистралите Хемус и Черно море. От Хемус с обща дължина от 433 km до момента в експлоатация са 170 km или 39%. От Черно море обаче са построени само 10 km или 10%. За да се завърши този много важен за България магистрален пръстен е нужно да бъдат изградени още 361 km магистрали при общо изградени досега в страната 777 km. От тях безспорно най-важната магистрала е Хемус, свързваща София и Варна. Тя е важна, защото с пускането ѝ в експлоатация ще се подпомогне икономическото развитие на Северна България, която вече чувствително изостава от Южна България. Според мен обаче темповете на пътното строителство са крайно незадоволителни. Други страни изграждат своите магистрали няколко пъти по-бързо от България. Като пример ще посоча Хърватия. Качеството също не е добро. Вече започват ремонти на скоро изградени участъци. Не е никаква тайна и корупцията в търговете и при самото строителство на магистралите. Така или иначе обаче България има нужда от тях и затова те час по-скоро трябва да бъдат изградени. Освен изброените предстои да се изгради и Калотина от София до сръбската граница, която е важна заради връзката с Европа. Що се касае до пътя Велико Търново – Русе не знам дали това ще бъде магистрала или високоскоростен път. Лично мое мнение е, че е важно да бъдат изградени още няколко магистали, например от Варна до Русе, от София до Видин, от Варна до румънската граница в направление Констанца, от Бургас до турската граница в направление Лозенград – Истанбул. Така ще има също и черноморска магистрала Румъния – България – Турция, която силно ще стимулира туризма. Уместно е да се направи и пряка връзка между Северна и Южна България (магистралите Хемус и Тракия), може и с планирания тунел под Стара планина в района на Шипка. Важно е съседите също да изградят своите участъци от магистралите до българската граница, което би могло да се постигне с преговори. Например от Ниш до Градина, от Букурещ до Гюргево, от Констанца до Вама Веке, от Истанбул през Лозенград до нашата граница, например до Малко Търново. Смея да се надявам, че скоро ще може да видим някакъв напредък поне по магистрала Хемус.

image

image

image



Гласувай:
4


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - Според специалисти самото стри...
17.10.2017 01:46
Според специалисти самото стрителство на магистрала е около 20% от нужното време и то при 100% финансово обезпечение. Според Л. Павлова недостроената АМ "Хемус" няма дори най-елемтарните експертизи, няма и трудоемките и също изискващи време геоложки и геодезични обследваня в един труден район на Предбалкана. От там на сетне следва отчуждаването което заради съдебни дела изисква най-много време от целия процес. Смятай за какво става въпрос, от 64-та година всичко това е било едно добро намерение и една линия върху картата на България.
Не са за пренебрегване и политическите спънки самият факт, че наследниците на онези дето са начертали линията на картата родиха лозунга "Асфалта не се яде!" и с него свалят правителство. Другите пък твърдят, че Русе-Велико Търново ще облагодетелства единствено Русия и не бива да ни е приоритет.
За какво говорим, че ти /извиявай, ако позволиш но така ми е по-удобно/ си мечтаеш за крайморска магистрала а други си мечтаят за скоростен крайдунавски път и как да стане с орел,рак и щука?!?
цитирай
2. laval - Като всяко друго нещо
19.10.2017 09:14
и магистралите ни са направени по български.
цитирай
3. ganini - Магистрали ли?
24.10.2017 19:03
Като се пътува по "Тракия" дясното платно е вече на вълни и така пътникът предвкусва вече морето! Липса на стандарт при строежа и слаба основа. При нашите приятели САЩ изливат долу към 30 см. бетон и огромните камиони не могат да ги нагънат! Защо не се учат тия тук от големия брат или от Хитлер? Има си начин на строеж, ама за столетия, а тия ни пробутват магистрали за 5 години.
Наложително: Магистрали (качествени) до КАЛОТИНА, до ЛОМ (тунел под Петрохан), която е част от СОЛУН- ГДАНСК, ПЛОВДИВ- ПЛЕВЕН с тунел, БУРГАС- ВАРНА с тунел.
Скоростни пътища: ПЕТРИЧ- СМОЛЯН- ХАРМАНЛИ- ЕЛХОВО- ЦАРЕВО.
ВИДИН- СИЛИСТРА
КАЗАНЛЪК– ТЪРНОВО
Но това щеше да го има, ако държавата беше нормална. За ЖП да не говорим, за тротоарите и улиците- УЖАС!!!
цитирай
4. laval - Очевидно е
24.10.2017 19:38
че магистралите у нас не се строят както трябва. Това е последица от корупцията. От друга страна, ако нямаше възможност да крадат от тях, нямаше въобще да се захващат да ги правят. Вече не знам дори кое е по-добре: да строят или да не строят.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4099875
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21961