Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.12.2017 17:07 - БЕЛЕЖКИ (ДАНО НЕ СА СЪС ГРЕШКИ!)
Автор: pvdaskalov Категория: История   
Прочетен: 2123 Коментари: 20 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Всичко ново разпват го на кръст, преди да извиси гигантския си ръст. Уви, след не една и две метаморфози, вече без угрози, другиго ще сочат с пръст – за похвала… или нова мъст.

Сега, когато сме без визи, носим старите си ризи, но аз, специално, накъде съм тръгнал без мангизи? Честитя ти Новата година, чичко Гугъл! Жълтото човече разведрява погледа ми смугъл. С малко повече фантазия навсякъде съм из Евразия. Ще мръдна и до Рио, до Париж, Виена, Сидни, ще се срещна с хора видни, ще послушам Кайли и Адел, към всички ще отправя следния апел: И на малкото, което имаш, радвай се от все сърце, а в дванайсет, сам да си дори, тропнѝ едно хорце!

Вече не издържам – кварталният безделник ревна. – Но вместо да попържам, а сърцето ми да рипка, пия биричка и мезя с рибка… Ох, кенчето олекна, боцвам лишната хамсия, после тръгвам по просия… Само не очаквайте от мен снега да рия!

Лисана се хвана в капана, но припомни на ловеца, за бой разпасал си колана, че е кума и в белѝте – не съвсем сама. Тартор бил кумецът, него трябвало да клецат. Вълчо чу от храсталака, протезата му взе да трака. „С памперс съм!” – оттам извика. Цял семестър, казват, бил студент по „Вълча политика”… Тъй у нас се отървава всяка хитра клика!

Уви, едва когато найда своя гроб, ще престана да съм роб! На тоя свят по чужда воля бях, но тръгвам си със смях, защото може да се преродя в магаре, а тогава всеки пак ще ме товари, а ако не слушам, може и да ме удари. Интересно, на вас дали ви е по-лесно? Или всеки има свое мнение, но не е готов с подобно откровение…

Да си Пегас или катър, банкерин или без мангър, мисля, брате, все е тая – еднакъв ще ни бъде краят…

Чувал съм, от свещ цигара се не пали. Дали това е суеверие, илѝ човек перчемът да не си опърли? Най-добре е, знам, да ги захвърлим. Но как, като съм с повече от петдесетгодишен брак? Жена – близнак, а аз – стрелец. Като се видя в огледалото с цигара – още хубавец. За отказ лек не зная, но ще си внуша, че смогът в столицата аз го правя. Не искам да ме хулят, спирам в полунощ на Новата година. И на мен, и на вас, нека е честита.






Тагове:   Виена,   Париж,   Сидни,   рио,   Евразия,


Гласувай:
19


Вълнообразно


1. ladylady - Весела Коледа! бъди все такъв Петре!
25.12.2017 17:55
още сто години..здрав,прав,корав, като Скала..
от вашето сладкодумие,
загубвам често аз акъл и благоразумие.
имам идея,бате Петьо..
дай да сътворим нещо хубаво..
след/насред/ толкова блогови мъки..
трябва да издадеш едно томче разкази..
от къде ще четем на нашите внуци..тези уникални,топли строфи..
аз ще те спонсорирам..давам дума..
нали съм Царицата на читателското братско настоятелство..
м?
цитирай
2. leonleonovpom2 - Честито Рождество, приятелю!
25.12.2017 18:22
Майстор си на този род писание!
Поздравления!
Гледам , че наблягаш на грешките, макар и в скоби, но са вкарани в заглавието!
Да, тука ,в блога са се навъдили опасни насекоми, неизвестни на науката досега!
Буквояди!
Основната им и единственоа храна са буквите и запетайките!
Храносмилателната им система е пригодена само към тях и те алчно ги търсят! Да ги сдъвчат! Друго не могат! Да предъвкват!
Въпрос на възможности!

Хубава ,празнична вечер, Пиер!
цитирай
3. ladylady - https://youtu.be/pzm9bF9oLqw Flaer Smin ~ Wish U Were Here
25.12.2017 18:43
искам да те зарадвам с една мн.любима музика..
знам че си Мъж на..меломанка, и голям ценител..
усмивка и приятна вечер, приятелю!
Лейди Джулия/намиг
цитирай
4. pvdaskalov - * 1 *
25.12.2017 19:20
ladylady написа:
Весела Коледа! Бъди все такъв, Петре!
още сто години..здрав,прав,корав, като Скала..
от вашето сладкодумие,
загубвам често аз акъл и благоразумие.
имам идея,бате Петьо..
дай да сътворим нещо хубаво..
след/насред/ толкова блогови мъки..
трябва да издадеш едно томче разкази..
от къде ще четем на нашите внуци..тези уникални,топли строфи..
аз ще те спонсорирам..давам дума..
нали съм Царицата на читателското братско настоятелство..
м?

Драга Юлия,
има толкова гладуващи истински таланти!
Ако се престраша, ще издам нещо сам. Няма да е толкова скъпо.
Но тук и сега, на връх Коледа, освен че ти я честитя нохайнмал, ще споделя, макар и на всеослушание, че в най-високата част на калоферския двор, откъдето се вижда Юмрука и паметника на Ботев, както и половината град с накацали къщи като във Велико Търново, подготвям терена за извисен параклис, който ще именувам "Св. Петър и Павел". Фундаментите са готови, а на 29 юни ще положа оста в линия с изгрева на Слънцето иззад баира на изток. Тъй се прави по традиция - оста на култовото съоръжение да сочи изгрева в деня на патрона. Дотогава ще излея бетонната плоча, върху която ще кацне параклиса. Замислям го като полуцъркве с кръстовиден план, какъвто има малката черквичка във Велики Преслав (в ареала на манастира във вътрешния град). Навярно ще се наложи да моля за спонсори, но само за разкрасяването. Грубият строеж е моя работа. Преди да ми дойде тази идея на акъла, купих стара детска катерушка с формата на кълбо. Ще я клъцна по средата за купол и ще я обкова с оловни или медни листове. Там ще има чешма, ток и мраморна плоча за имената на сериозните дарители, а не на тези, на които плащам луди пари. Плочата-фундамент е стъпила на терена на запад, а на изток е на около два метра над бетонна подпорна стена, от която се издигат четири колони, между които ще има три засводени глухи отвора (без проаорци), т.е. параклисът ще е върху тази плоча с кухина под нея.
Като направя чертежите тази зима, ще ги сканирам и ще ти ги пратя, ако ти е интересно... Знам, че татко ти се е казвал Петър, но не експлоатирам твоите чувства към него. Това просто е съвпадение…
Бъди жива и здрава и стискай палци за благородното дело… Пропуснах да ти кажа, че до параклиса ще се стига по обходни стълби (около 49-50 стъпала всяка). 15 + 20 вече са готови (с парапети, някоя бабичка да не се пребие). Разбира се комплексът е много по-сложен, но за това ще ти разкажа друг път. Калофер трябва да има забележителности, защо намисленото да не е една от тях?
Разприказвах се, но ми беше приятно. Досега не бях си направил експозе.
П и е р
цитирай
5. pvdaskalov - * 2 *
25.12.2017 19:37
leonleonovpom2 написа:
Честито Рождество, приятелю!
Майстор си на този род писание!
Поздравления!
Гледам , че наблягаш на грешките, макар и в скоби, но са вкарани в заглавието!
Да, тука ,в блога са се навъдили опасни насекоми, неизвестни на науката досега!
Буквояди!
Основната им и единственоа храна са буквите и запетайките!
Храносмилателната им система е пригодена само към тях и те алчно ги търсят! Да ги сдъвчат! Друго не могат! Да предъвкват!
Въпрос на възможности!

Хубава ,празнична вечер, Пиер!

Благодаря, Ваньо. В случая не наблягам на правописните грешки, а на възможните в разсъжденията ми. За да ти докажа, ще пусна постинг с правописа на старите гърци от времето, когато между думите няма разстояние. Ще видиш, че лесно се чете. Ако се възприеме в цивилизования свят, ще се направят милиарди икономии и ще бъдат спасени милиони дървета. Майтап!
Благодаря ти за якото рамо, защото въпреки опасните насекоми, ти си един от най уважаваните тук, в Блога. Да не говорим за ерудицията, която притежаваш.
В моето кабинетче, колкото орехова черупка голямо, замириса на нещо печено, поради което спирам. Ако чуеш мляскане и сърбане, ще е от мен, а не от оня вълк с памперса.
П и е р
цитирай
6. donchevav - Честито Рождество Христово! ...
25.12.2017 20:29
Честито Рождество Христово!
Желая много здраве и благополучие на тебе и на цялото ти семейство, скъпи Пиер!
Прочетох с интерес коледните ти размисли и предновогодишни обещания. Приветствам идеята за спиране на цигарите - благословено е онова първо осъзнато усещане да вдъхнеш свежия планински въздух без цигарен дим - идва ти да полетиш....надявам се да се убедиш и сам! Вярвам, че ще успееш - и ще е най-големият подарък, който ще направиш и на себе си, и на близките си.
Не знаех, че проектът за параклиса е напреднал толкова много! Успех - и кой с каквото може, ще помагаме! Делото, с което си се захванал, е по мяра на малко хора - и от финансова гледна точка, но и заради куража да го поискаш и да дръзнеш да го направиш. Богоугодно дело е, Господ ще ти помогне да го осъществиш.
Поздрави на Лида! Весели празници!
цитирай
7. pvdaskalov - * 3 *
25.12.2017 21:20
ladylady написа:
https://youtu/pzm9bF9oLqw Flaer Smin ~ Wish U Were Here
искам да те зарадвам с една мн.любима музика..
знам че си Мъж на..меломанка, и голям ценител..
усмивка и приятна вечер, приятелю!
Лейди Джулия/намиг

Наистина ме зарадва. От няколкото версии си харесах тази с извънземните крачещи мухи и бедуините с решетки пред лицата. Музиката е перфектна за релаксация.
Благодаря, Юлия!
П и е р
цитирай
8. pvdaskalov - * 4 *
25.12.2017 21:42
donchevav написа:
Честито Рождество Христово!
Желая много здраве и благополучие на тебе и на цялото ти семейство, скъпи Пиер!
Прочетох с интерес коледните ти размисли и предновогодишни обещания. Приветствам идеята за спиране на цигарите - благословено е онова първо осъзнато усещане да вдъхнеш свежия планински въздух без цигарен дим - идва ти да полетиш....надявам се да се убедиш и сам! Вярвам, че ще успееш - и ще е най-големият подарък, който ще направиш и на себе си, и на близките си.
Не знаех, че проектът за параклиса е напреднал толкова много! Успех - и кой с каквото може, ще помагаме! Делото, с което си се захванал, е по мяра на малко хора - и от финансова гледна точка, но и заради куража да го поискаш и да дръзнеш да го направиш. Богоугодно дело е, Господ ще ти помогне да го осъществиш.
Поздрави на Лида! Весели празници!

Благодарим ти, и аз, и Лида.
Когато говорех за стълбите към Луната, градях подстъпите към бъдещото светилище. Мен няма да ме видиш в кръчма, а и от 7-8 години не пушех. Работя заедно с наетите помощници. Не си угаждаме. Не съм прецизен във финансовите сметки, но, дай Боже, ще завърша проекта. Комплексът е по-сложен, но когато направя и следващите стъпки, ще го споделя по-подробно. Той включва библиотека с читалня (може да е и ателие), гостни стаи, музей под макет на пирамида с височина 4.20 метра, две "бараки" за инструментариума ми, но стават и за монашески килии. Навярно в едната ще заживея аз, защото няма начин на Лида да не й писне от моите планове и да ме натири там. Шегувам се, разбира се. Горялата къща при напускането на турците възстанових, но нея не я броя към комплекса. Изброявам, но не съм за завиждане, защото се утрепах от работа. А и нищо чудно един ден да се дари на Ботевия музей.
Дават филм с моя любимец Хю Грант в ролята на министър-председател на Великобритания, та затова хуквам при телевизора.
Благодаря ти, Вени!
Жива и здрава!
П и е р
цитирай
9. aip55 - За мене
26.12.2017 12:23
Пиер е един от най талантливите и грамотни блогъри в блога.
Стискам ти палци за това, което си решил да го направиш.
Нека силата и волята ти да пребъдне/реализира без много препятствия.
За мене е чест, че си в този блог и че те познавам, макар и задочно!
Хубави празници Пиер!
цитирай
10. milady - какво да кажа, зяпнах с уста,и се смея от идиотска радост, наливай основите,Петре! Ти си,и Бог с тебе!
26.12.2017 13:39
Драга Юлия,
има толкова гладуващи истински таланти!
Ако се престраша, ще издам нещо сам. Няма да е толкова скъпо.
Но тук и сега, на връх Коледа, освен че ти я честитя нохайнмал, ще споделя, макар и на всеослушание, че в най-високата част на калоферския двор, откъдето се вижда Юмрука и паметника на Ботев, както и половината град с накацали къщи като във Велико Търново, подготвям терена за извисен параклис, който ще именувам "Св. Петър и Павел". Фундаментите са готови, а на 29 юни ще положа оста в линия с изгрева на Слънцето иззад баира на изток. Тъй се прави по традиция
цитирай
11. leonleonovpomm2 - Някакъв кретен ме имитира. Аз съм ...
26.12.2017 15:42
Някакъв кретен ме имитира.
Аз съм Ванката!
цитирай
12. pvdaskalov - * 5 *
26.12.2017 15:53
pvdaskalov написа:
aip55 написа:
За мене
Пиер е един от най талантливите и грамотни блогъри в блога.
Стискам ти палци за това, което си решил да го направиш.
Нека силата и волята ти да пребъдне/реализира без много препятствия.
За мене е чест, че си в този блог и че те познавам, макар и задочно!
Хубави празници Пиер!

Привет, Ангелчо!
Има прекрасни творци в Блога. Въобще не бих казал "Сам съм, други нема!" Без приятелите в многоликото блогово общество сме кръгла нула, дори да сме безкрайно добри хора извън него.
"Задочно", мисля, иде от зад-очно. А ако ти е на път Калофер, от май до декември съм там, а ако ти иде отръки четка и бронзова боя, ще ме смениш, че тръболяците на пирамидата са бая на брой и височина. Впрочем, точно 8, бракувани от някогашна напоителна система. Като се покатеря да ги мажа след заварките на върха, ще бъда с чадър. Ако политна и почна да падам, да не тупна смъртоносно. В детството се хвърляхме от една кочина, но не с копринен плат, а с вълнено одеяло без дупка по средата. Едва спасихме един от братовчедите ми, който взе участие в експеримента.
Колкото до параклиса, ще изглежда много красиво. Виждам го!
Дойдеш ли, има къде да те настаним и с какво да те нахраним.
Бъди жив и здрав и винаги с благороден нрав. Така трябва да се помним и ние самите, когато след стотина години литнем към звездите.
П и е р

цитирай
13. pvdaskalov - * 6 *
26.12.2017 15:59
milady написа:
какво да кажа, зяпнах с уста,и се смея от идиотска радост, наливай основите,Петре! Ти си,и Бог с тебе!
Драга Юлия,
има толкова гладуващи истински таланти!
Ако се престраша, ще издам нещо сам. Няма да е толкова скъпо.
Но тук и сега, на връх Коледа, освен че ти я честитя нохайнмал, ще споделя, макар и на всеослушание, че в най-високата част на калоферския двор, откъдето се вижда Юмрука и паметника на Ботев, както и половината град с накацали къщи като във Велико Търново, подготвям терена за извисен параклис, който ще именувам "Св. Петър и Павел". Фундаментите са готови, а на 29 юни ще положа оста в линия с изгрева на Слънцето иззад баира на изток. Тъй се прави по традиция

Ще поясня само, че под "извисен" разбирам стъпал не на земята, а на плоча над земята, върху нещо като летящо килимче.
П и е р
цитирай
14. pvdaskalov - * 7 *
26.12.2017 16:26
leonleonovpomm2 написа:
Някакъв кретен ме имитира. Аз съм ...
Някакъв кретен ме имитира.
Аз съм Ванката!

С това "mm" на края на НИК-а не знам кой кого имитира, но както и да е.
Коледа е. Бъди жив и здрав!
П и е р
цитирай
15. xubavka - Честито Рождество Христово!
26.12.2017 18:50
Прекрасен постинг, толкова много мъдрости събрани в едно! Бъди здрав и щастлив!
Желая просперитет на цялото ти семейство!
Таня
цитирай
16. pvdaskalov - * 8 *
26.12.2017 22:04
xubavka написа:
Честито Рождество Христово!
Прекрасен постинг, толкова много мъдрости събрани в едно! Бъди здрав и щастлив!
Желая просперитет на цялото ти семейство!
Таня

Благодаря, Таня! Да е честито и на теб, но си представи, ако християните по света не се поздравявахме и хвалехме един друг, колко милиарда щяхме да спестим за богоугодни дела. Знам, че ще ти е трудно да отговориш, но ще се радвам, ако успееш.
П и е р
цитирай
17. xubavka - Наистина, трудна задача!
26.12.2017 23:06
pvdaskalov написа:
xubavka написа:
Честито Рождество Христово!
Прекрасен постинг, толкова много мъдрости, събрани в едно! Бъди здрав и щастлив!
Желая просперитет на цялото ти семейство!
Таня

Благодаря, Таня! Да е честито и на теб, но си представи, ако християните по света не се поздравявахме и хвалехме един друг, колко милиарда щяхме да спестим за богоугодни дела. Знам, че ще ти е трудно да отговориш, но ще се радвам, ако успееш.
П и е р


Току що изгледах един страхотен филм "Срок за влюбване" със Сандра Бълок, моя любимка е, и преди да кажа лека нощ, заявявам, че така поставената задача, съдържа доста неизвестни, и ще ми е нужен срок повече от две седмици да установя всички начини да поздравиш накого (с картичка ли ще бъде, със sms, с песен по радио, или със стихче във фейсбук ще бъде поздрава, или с телефонно обаждане и т.н.), а и християнските празници са доста. Да кажем, че известното тук е, че около 2,2 млрд. е християнското население на земята. Отговорът ще е доста голяма цифра. Разбира се, винаги има уловки в твоите въпроси, и ще се застраховам, като кажа, че Бог не очаква от нас да спестяваме точно от това! Лека нощ, надявам се отговорът ми да те удовлетворява! Сърдечни поздрави, и за деня на бащата, и за Стефановден! Таня
цитирай
18. pvdaskalov - * 9 *
27.12.2017 13:28
xubavka написа:
pvdaskalov написа:
xubavka написа:
Честито Рождество Христово!
Прекрасен постинг, толкова много мъдрости, събрани в едно! Бъди здрав и щастлив!
Желая просперитет на цялото ти семейство!
Таня

Благодаря, Таня! Да е честито и на теб, но си представи, ако християните по света не се поздравявахме и хвалехме един друг, колко милиарда щяхме да спестим за богоугодни дела. Знам, че ще ти е трудно да отговориш, но ще се радвам, ако успееш.
П и е р


Току що изгледах един страхотен филм "Срок за влюбване" със Сандра Бълок, моя любимка е, и преди да кажа лека нощ, заявявам, че така поставената задача, съдържа доста неизвестни, и ще ми е нужен срок повече от две седмици да установя всички начини да поздравиш накого (с картичка ли ще бъде, със sms, с песен по радио, или със стихче във фейсбук ще бъде поздрава, или с телефонно обаждане и т.н.), а и християнските празници са доста. Да кажем, че известното тук е, че около 2,2 млрд. е християнското население на земята. Отговорът ще е доста голяма цифра. Разбира се, винаги има уловки в твоите въпроси, и ще се застраховам, като кажа, че Бог не очаква от нас да спестяваме точно от това! Лека нощ, надявам се отговорът ми да те удовлетворява! Сърдечни поздрави, и за деня на бащата, и за Стефановден! Таня

Отговорът напълно ме удовлетворява. Наистина "Бог не очаква от нас да спестяваме точно от това!" Не си губи безценното време да изчисляваш. Радвай се на хубавото време, на обичта на твоите близки към теб, на младостта си!
Не знаех, че Стефановден неусетно е дошъл. Ще поздравим Стефчо, сина на Деси, от теб, също атомната физичка, Борн... Боже, Боже, колко много венценосци! Само аз съм студен камък.
Поздрави!
П и е р
цитирай
19. nalia - Честита и на теб Новата година, Пиер!
28.12.2017 08:20
Откажеш ли и цигарите, няма да ти остане нито един порок:)
цитирай
20. pvdaskalov - *10 *
28.12.2017 14:55
nalia написа:
Честита и на теб Новата година, Пиер!
Откажеш ли и цигарите, няма да ти остане нито един порок:)


Толкова е лесно да се обещае, Натали! Навярно ще го сторя. Но дали порока ще успея да преборя? Някой беше казал, че трябвало мъжът да ти вони на кон и пот, и на ракия. Като вълк срещу Луната ще завия, но с цигарите ще се простя. Мъжът, ако е без порок, ще е носорог без рог. Ще изглежда сякаш е хипопотам и ще се щура ту насам, ту натам, дорде намери невзискателна женица, по възможност хубавица... Щом искате да сме ви верни, вий бъдете по-лежерни!
Да е честита и на тебе Новата година! За семейството си да цъфтиш както райската градина - вечна, млада и красива, весела, игрива, в преводите да си ти царица, а в гозбите - най-първа майсторица.
Извинявай, че във рими отговарям, но тренирам словото да ваям, както другите, които имат по рождение талант. Пред тях бледнея... И аз, надявам се, ще да успея, тъй като съм прокълнат педант.
П и е р
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pvdaskalov
Категория: История
Прочетен: 2109580
Постинги: 726
Коментари: 6890
Гласове: 13604
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930