Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2017 21:21 - И ВСЕ ПАК, КЪДЕ Е ГРОБЪТ НА АПОСТОЛА?
Автор: pvdaskalov Категория: История   
Прочетен: 15911 Коментари: 14 Гласове:
32

Последна промяна: 09.01.2017 22:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

image

image 

Поводът за срещата ми с полковник Богдан Кръстев не бе нито 75-годишният му юбилей, нито новата му книга “Когато разболяхме бога”, а силно впечатлилото ме негово интервю във вестник “Днес”: “Българският съд спира ДНК експертизата за Левски”. 

Знаех за интереса на полк. Кръстев към споровете за гроба на Апостола, но научих и много нови и интересни неща, които искам да споделя с читателите. *

 

Известно е, че академик Николай Хайтов посвети много години на тази тема и води неистови битки с много фалшиви лъжепатриоти, които искаха младото поколение да не знае истината за една от най-светлите български личности. Николай Хайтов по един безспорен начин доказва, че Левски е погребан в абсидата на черквата “Света Петка Самарджийска”.

Приживе Хайтов поискал от Съюза на българските писатели да му препоръчат за консултант криминалист, който да му помага за разнищване на сложния казус с гроба на Левски. Най-подходящ се оказал Богдан Кръстев, който е завършил чуждестранна академия с отличен и има литературни интереси, като самият той е писател. Между двамата се създават близки приятелски отношения, които продължават години. Докато Хайтов работи над книгата “Аферата с гроба на Левски”, полковникът често отива в село Яврово и престоява там дълго. Именитият писател сам предлага Богдан да стане съавтор на тази книга, като по-късно му преотстъпва авторските права върху нея.

 image

Какво се знае към днешния ден? 

 

През 1956 г. под егидата на БАН са извършени разкопки в църквата “Света Петка Самарджийска” до ЦУМ и се установява, че черепът и костите на скелет № 95 (този на Левски) до подколенниците са получени от служител на Националния църковно-археологически музей и след това се предполага, че са заровени в черквата “Света Петка Стара” в двора на Светия синод на улица “Калоян”.

В абсидата на църквата “Света Петка Самарджийска” остават и до днес зазидани само подколенниците (т.е. костите от колената до пръстите на краката).

Мистериозно е, че и до днес няма официално съобщение на БПЦ дали това е истината, или не. Българското общество не знае нищо за едно друго кощунство: На 21.07.2004 г. в “Света Петка Самарджийска” е насечена и изгорена иконата на Васил Левски, както и книгата на Николай Хайтов за Апостола. Знае се кой е извършил това светотатство, но прокуратурата прекратява преписката, тъй като иконата била собственост на БПЦ и деянието е извършено от неин служител. Няколко отци от Алтернативния синод днес не желаят да разказват истината, без да им бъде гарантирана пълна анонимност.

 

За да стане по-ясно за някои събития, ще обясним последователно за тях:

 

Когато на 19.04.1864 г. Левски решава да се откаже от духовното си звание, той се обръща към майка си с думите: “Мамо, мене ме призовава народният глас…...

…... Ако ме обесят, поне ще ми остане гробът в България и всякой ще го знае, а ако ме пратят на заточение, ще ми изгният костите надалеко”.

Какво е станало след обесването на Левски на 19.02.1873 г., е известно. Сваленото от бесилото тяло е погребано в Позорните гробища на София, там, където се погребват убийците и изнасилвачите. Но верните комитетски хора не се примиряват и не бездействат срещу поробителите турци. Трупът на Левски е изровен и тайно е занесен в чувал в църквата “Света Петка Самарджийска” до ЦУМ. Защо именно там? Еснафът на самарджиите е бил между най-богатите през 30-те и 40-те години и поддържал най-голямото килийно училище в София, с една дума, е бил крепост на българщината през бурния XIX век. 

Самото погребение на Васил Левски е описано от народния лечител Петър Димков във вестник “Литературен фронт” от 18.02.1982 г. Той с големи подробности разказва онова, което знае от баща си, който е бил свещеник в църквата. 

При разкопките през 1956 г. черепът и костите на скелет № 95 до подколенниците са взети от Димитър Ризов – служител на Националния църковен историко-археологически музей. Тогавашната директорка на Археологическия музей в София Магдалина Станчева обаче го изпъжда от разкопките с внушението: “Носи ги където щеш, прави с тях каквото искаш, нас не ни интересува”. Нейните думи за тия свети кости не бих искал да коментирам! Именно заради това битува и хипотезата, че костите на Левски са заровени в черквата “Света Петка Стара” в двора на Светия синод (Софийска митрополия) на улица “Калоян”. Но дали е истина това, кой да ти каже? Българската православна църква мълчи...

Трудно е да предам многочасовия разговор с криминалиста Богдан Кръстев, но ще маркирам най-важното.

 

Разказва полковникът:

 

– Знаеше се, че във Военноисторическия музей се намират косите на Апостола, предадени там от семейството му. Изразени бяха съмнения, че не са негови. Затова заедно с директора Петко Йотов и Николай Хайтов започнахме да търсим доказателства за това, т.е. да направим ДНК експертиза. В това отношение помощ ни оказа унгарското културно аташе Золтан Киряй и японското културно аташе, които искаха да направят паралелни ДНК експертизи. Ние издирихме две жени близначки от рода на Яна – сестрата на Левски, които дойдоха от чужбина и се потвърди, че наистина това е косата на Левски. Враговете на България обаче не искаха това да се случва. Те следяха всяка наша крачка и ни пречеха всячески: по мен стреляха с ловджийска пушка. По телефона постоянно заплашваха и мен, и Петко Йотов. В резултат на тия заплахи той получи два инфаркта и умря. Срещу доказаната хипотеза на Николай Хайтов се обявиха повече от 1000 български учени. Тъжно е да ви разказвам тези неща – споделя полковник Кръстев, – но това е истината.

 

Има ли нещо ново и интересно за ДНК експертизата? 

 

Пристигнаха и трите експертизи по снимките и черепа на скелет № 95 и снимката от легията на Раковски, където е бил Левски. И трите независими една от друга експертизи доказват 100 на сто, че разкритията на Николай Хайтов са достоверни.

 

А защо българският съд отказва да даде съгласие да се направи ДНК експертиза, като се вземе материал от подколенниците, които са зазидани в “Света Петка Самарджийска”?

 

Съдът се позовава на едни тъпи и архаични постановки. Такова искане можело да се предяви само от преки наследници – брат, сестра. А че Левски е историческа личност, за съда нищо не значи. Ако това се отнасяше за някого от нискочелите и дебеловрати бандити и някой подплати съда с дебели пачки, всичко би се оправило. 

 

Изпълнихте ли желанието и заръката на вашия учител акад. Николай Хайтов?

 

Да, изпълних я! Със собствени средства издадох книгата “Приключи аферата с гроба на Левски”. Тя е в тираж 3000 броя и ще бъде подарена безплатно на всички читалища, училища, театри и други културни институции в България. Нека тази народна книга да бъде прочетена от всеки българин и събуди неговите родолюбиви и патриотични чувства. Това искаше покойният Николай Хайтов. Книгата вече пътува към читателите.

 

И все пак, въпреки вашите многогодишни усилия и борби, още не знаем окончателно къде е гробът на Левски. Какво още трябва да се направи? 

 

Трябва да се вземе материал от подколенниците, т.е. костите, и да се направи последната ДНК експертиза. Това ще потвърди за сетен път изводите от нашите дългогодишни изследвания. Държавата трябва да влезе в ролята и да прояви необходимата загриженост. И да постави под своя егида по-нататъшното разследване, включително да инициира незабавно поправки в закона, така щото съдът да уважи нашия иск за извършване на ДНК експертиза на оцелелите подколенници на Васил Левски в абсидната основа на “Света Петка Самарджийска”. 
Ако не стори това, то не само ние, а цял един народ ще е в правото си да каже: Това е държава добра и грижовна само към прикритите и явни дегероизатори на България. И е държава, недостойна за светлата памет на Апостола, на националната и на светлата свобода!!! 

 

Александър КОЖУХАРОВ                                         Вторник, 23 Февруари 2016

 

http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=6&newsid=60546

http://www.blitz.bg/article/44141 

* –  Дребни съкращения и обновено ошрифтяване – Петър Вълев



Гласувай:
33



1. pvdaskalov - * ! *
03.01.2017 21:43
Посочените по-горе линкове могат със сигурност да бъдат отворени чрез Скайпа. Изпращате адреса на Ваш абонат и кликвате върху появилата се картинка.
Този съвет давам, след като се уверих, че публикуваните материали не винаги се намират по установения ред.
Тези дни очаквайте и най-новата сензационна информация по случая, която г-н Богдан Кръстев е предоставил за обнародване във в-к Уикенд, бр. 51, с. 4-5; Събота, 24-30.2016 г.
Четвъртият материал ще бъде мой и ще представлява скромен коментар... Все пак ще трябва да отговоря на резултатите от експертизите на няколко западни института по криминалистика, щом съм посветил немалко години от остатъка на живота си за установяване на истината около гроба на Апостола.

П и е р
цитирай
2. getmans1 - Каквото и да се направи П и е р, винаги ...
03.01.2017 21:47
Каквото и да се направи П и е р, винаги ще си остане онова „Народе????“.
толкова неща излизат като скрити факти от историята ни а „синодалните“ ни старци-академици си мълчат а пишеха книги, даваха интервюта ... някога.

В учебника по История за III клас от 1922 г. пише за ПСВ а сега чакаме да мине време, че да отсъдим за комунизма и социализма. Все едно чакахме времето да стане съдник на времето до 09.09.44 за да обявим тази дата за революция дори.

Тъжна работа!
цитирай
3. travell - Ex, Пиер
03.01.2017 22:14
Левски си остава Левски, независимо къде е гробът му.
Имаш цел и я следваш, което е за пример в днешно време. Но има и други държави, които не са наясно със съдбата на телесните останки на своите знаменитости. Но пък са решили проблема по лесен начин. Определили са едно или две места за гроб и така. Мога да разкажа за най-известния композитор като пример, но няма да ми стигне коментара.
С тези си думи не искам да те обезсърчавам ни най-малко. Просто споделям. Ти следваш своя път, а покрай теб и ние вече толкова време.
цитирай
4. pvdaskalov - * 2 *
03.01.2017 22:53
getmans1 написа:
Каквото и да се направи П и е р, винаги ще си остане онова „Народе????“.
толкова неща излизат като скрити факти от историята ни а „синодалните“ ни старци-академици си мълчат а пишеха книги, даваха интервюта ... някога.

В учебника по История за III клас от 1922 г. пише за ПСВ а сега чакаме да мине време, че да отсъдим за комунизма и социализма. Все едно чакахме времето да стане съдник на времето до 09.09.44 за да обявим тази дата за революция дори.

Тъжна работа!


Вместо отговор, Радо, ще повторя началото на твоя коментар:
"Каквото и да се направи П и е р, винаги ще си остане онова „Народе????“."
Но се изкушавам да припомня, че преди повече от век не послушахме своя Апостол, а тръгнахме да търсим цар от чужбина, а в последните 60 години си оплюхме научния потенциал...
Благодаря за посещението и мнението.
П и е р
цитирай
5. pvdaskalov - * 3 *
03.01.2017 23:05
travell написа:
Ex, Пиер Левски си остава Левски, независимо къде е гробът му.
Имаш цел и я следваш, което е за пример в днешно време. Но има и други държави, които не са наясно със съдбата на телесните останки на своите знаменитости. Но пък са решили проблема по лесен начин. Определили са едно или две места за гроб и така. Мога да разкажа за най-известния композитор като пример, но няма да ми стигне коментара.
С тези си думи не искам да те обезсърчавам ни най-малко. Просто споделям. Ти следваш своя път, а покрай теб и ние вече толкова време.


Е, Дани, в края на този маратон сме. Имай още малко търпение, моята битка е за святата истина. Нека чуем какво са казали западните специалисти, да се поучим от тях... Или да отхвърлим техните експертизи, ако усетим, че ни будалкат...
Поздрави!
П и е р
ПС - Интересен е и подходът на нашия Съд. Ще стане дума и за това.
цитирай
6. zemja - Поклон пред светлата памет на Апостола!
04.01.2017 18:42
А гроб на Левски е цяла България...
Почитания към автора на този ценен материал!
цитирай
7. pvdaskalov - * 4 *
04.01.2017 21:10
zemja написа:
Поклон пред светлата памет на Апостола!
А гроб на Левски е цяла България...
Почитания към автора на този ценен материал!


Благодаря, Земьо мила!
Ели, има два вида информация - полезна и безполезна. Полезна е тази информация, която, ако се разгледа професионални, ни води до истината. Безполезна е тази информация, която е лъжлива, недоказуема.
Отнесох се сериозно към твоя извод.
Да ти е честита все още Новата година! Бъди здрава, бодра, успешна...
П и е р
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
04.01.2017 21:33
Да, това ни е слабото място
Че не са известни гробовете на великите ни ни личности, за разлика от положението в много други държави!
Но това за Левски не е беда!
Цяла България му е гроб!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
9. distrelets - Аз ти се възхищавам и съм щастлива, ...
04.01.2017 21:58
Аз ти се възхищавам и съм щастлива, че чета тази статия тук! Чрез хора като теб, духът на Левски ще живее винаги!
Диди
цитирай
10. pvdaskalov - * 5 *
05.01.2017 11:20
leonleonovpom2 написа:
Здравей, приятелю!
Да, това ни е слабото място
Че не са известни гробовете на великите ни ни личности, за разлика от положението в много други държави!
Но това за Левски не е беда!
Цяла България му е гроб!

Хубава вечер, приятелю!


Радвам се, че предусещаш, че след тези мили интервюта ще заиграе балтията.
Левски и Ботев са ми двете половини на сърцето, затова не мога да търпя лъжата.
Благодаря ти, Лео!
П и е р
цитирай
11. pvdaskalov - * 6 *
05.01.2017 11:25
distrelets написа:
Аз ти се възхищавам и съм щастлива, че чета тази статия тук! Чрез хора като теб, духът на Левски ще живее винаги!
Диди


Благодаря, Диди. Наистина, спорът около гроба на Апостола го прави по-жив от самите нас. Но за съжаление, вторачили сме се в един византийски гроб...
Поздрави!
П и е р
ПС - Днес ще пусна още един подобен материал, след което вече аз ще имам думата...
цитирай
12. barin - Поздравления, Пиер. Трябва да се ...
07.01.2017 06:41
Поздравления, Пиер. Трябва да се напише за гроба на Васил Левски. Той е основният ни национален герой не е допустимо да има празни места в биографията му.
цитирай
13. pvdaskalov - * 7 *
07.01.2017 10:18
barin написа:
Поздравления, Пиер. Трябва да се напише за гроба на Васил Левски. Той е основният ни национален герой не е допустимо да има празни места в биографията му.


Първо, честит имен ден, Ваньо! Бъди жив и здрав! И с нови постинги през годината!
Гробът на Апостола се спряга от незапомнени времена. Има поне 20 съмнения къде е той. Талантливият наш писател Н. Хайтов прегърна един от вариантите, одухотвори го като майстор на перото и безспорен родолюбец и се стигна до паметна плоча в подлеза на ЦУМ.
Аз съм работил над 33 години в Археологическия институт на БАН и съм на друго мнение, което съвпада с официалното научно заключение, че набеденият скелет не е на Апостола, а един от стотиците в некропол отпреди построяването на черквата.
Сега добросъвестно запознавам Блог.бг с последните заключения на най-ревностния последовател на Хайтов - г-н Богдан Кръстев, след което ще си кажа коментара за тях.
В момента няма жив човек, който да е запознат по-подробно от разкопките и разкрилата се ситуация в "Св. Петка Самарджийска" .
Благодаря ти за посещението и коментара. Интересното предстои.
П и е р
цитирай
14. tres1 - До leonleonovpom2
08.01.2017 21:14
казваш....не са известни гробовете на великите ни личности...а онези гробове /като на древните ни царе/ в Търново - какво да кажем. Дали се съхраняват както трябва или са на необходимата почит и уважение от страна на потомците?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pvdaskalov
Категория: История
Прочетен: 2102844
Постинги: 726
Коментари: 6890
Гласове: 13602
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031